Grade 1
École Le Ruisselet
Madame Andrée-Anne
Madame Nicole
Lorsque vous voyez la portée musicale, vous pouvez cliquer sur le titre de la chanson et vous pourrez l’entendre!
Thème 1: School Objects
Students must know the most important tools they use in class.
Vocabulary to practice with your child: « scissors » « glue » « scrapbook » « pencil » « coloring pencils » « eraser »
|
|
Book #1 : « David goes to school. »
-Raise your hand! – Sit down!
– Pay attention! – No running!
– Wait your turn! – Don’t be late!
– Silence! – Good job!
|
|
Song #2: Wheels On The Bus | |
Book #2: Lemons are Not RedCliquez sur le titre pour lire l’histoire. | |
Book #3: Brown Bear, Brown Bear What Do You See? Cliquez sur le titre pour lire l’histoire. |
|
Thème 3: Farm Animals | |
Song #4: Old McDonald Had a FarmThe typical « Dans la Ferma à Maturin » song. | |
Book #4: The Very Busy Spider
cliquez sur le titre pour lire l’histoire.
|
|
Book #5: Does a Kangaroo Has a Mother Too? | |
Book #6: Five Little MonkeysCliquez sur le titre pour écouter la chanson. | |
Book #7: Way Down Deep in The Deep Blue Sea | |
Theme 4: Head, Shoulders, Knees & ToesCliquez sur le titre pour écouter la musique vue en classe. | |
Book #7: From Head to ToeCliquez sur le titre pour lire l’histoire. | |
Theme 5: Left and Right | |
Book #8: Fox’s Socks | |
Just for fun with « The Ants go Marching » | |
Book 9: Farmyard Jamboree |